Sivut

maanantai 13. tammikuuta 2014

Toiseen Ihastuin ja toiselta mä vähän tipahdin

Voih! 

Ihania juttuja taas kerran! 

Kävin kokeilemassa UV:na Marin Pömppö-hevosta. Vähän ihastuin <3 Tässä tyypissä oli jokin sellainen omanlainen ihana piirre, joka teki muhun vaikutuksen. Sellanen aito ihmettelijä.

Mari onneksi ohjasi vähän mun touhuja, ja kertoi niitä juttuja, jotka Pömpön kanssa toimii. Vähän tunsin itseni hölmöksi, kun olen nähnyt miten hienosti Mari itse ratsastelee. Mielessäni pahoittelin hevoselle kömpelyyttäni.


Mari puhui paljon sisäohjan myötäämisestä, joka on noussut nyt selkeäksi teemaksi mun kohdalla. Pömppö antoi heti palautetta, jos en antanut sille tarpeeksi tilaa. 

Näytän pieneltä!
Tehtävinä Mari määräsi raviympyröitä ja pohkeenväistöjä. Hyvää reeniä! Ahaa elämyksenä se, että väistöissä ei oikeesti tarvitse edelleenkään vääntää ja kääntään niin hirveästi! Hyviä väistö kokemuksia siis :)


Otettiin molempii suuntiin muutama nosto... Ryssin ensimmäiset taas kunnialla, koska valmistelu. Kyllä ne siitä sitten jotenkin lähti. Mutta, voih, laukan jälkeen... Tamma muuttui ihanan ihanan pehmeäksi ja selvästi lämpeni kunnolla, ja ilmeisesti myös mun palaset loksahti kohdalleen, koska pääsi taas siihen maagiseen pisteeseen, jossa vain ne ihan pienet avut riittää <3 

Mulle jäi tosi hyvä fiilis! Isot Kiitokset Marille!!! Ja muutenkin, kun jaksat olla noin super kannustava. <3



Mitä mulle täs taas tapahtuu? :D


Tällä hetkellä aiheena on tuo minun sähläävä ja kova käteni. Siis ja hyvin konkreettisesti se todettiin tuossa viikko takaperin, kun Nelli koki mun käden laukannostossa liian ahdistavaksi ja pukitti mun selästään. Sieltä mä tulin hienossa kaaressa suoraan päälleni (onneksi vielä pehmeään hiekkaan). 

WARNING! LUVASSA PIENTÄ KIUKKUAMISTA!

Siis mua niiiin kiukuttaa.... Ei todellakaan hevonen, vaan se, että se käsi jää paikalleen ja jännittyy eli on kova. Välillä tuntuu, että se on jotain salatiedettä ja että vaan kaikilla muilla on hyvä ja pehmeä käsi paitsi mulla!!! (Hehheh...)

Ja jos joku ei vielä ole ymmärtänyt niin joo, teen töitä sen asia kanssa. Haluan olla pehmeäkätinen ratsastaja, koska ymmärrän miksi. Se tässä ehkä eniten vituttaakin! Kun tämä asia ei vielä valitettavasti tule sieltä selkärangasta kuin refleksi.

ÄLÄ JÄÄ SISÄOHJAAN KIINNI! RENTOUTA SISÄKÄSI! ÄLÄ VEDÄ SISÄOHJASTA!

Nää kaikuu päässä taukoamatta, joka siis on oikeastaan ihan hyvä. Mutta tässä vaiheessa, kun turhautuminen alkaa olla maksimissaan, alkaa kaivata jo niitä hyviä vinkkejä asian parantamiseen. Onneksi siihen on puututtu tässä vaiheessa, koska vielä se on jotenkin helppo korjata. 

Miksi ihmeessä tää asia vaikuttaa muhun jotenkin näin verenpainetta nostavasti? huhhuh... Nyt cooldown. :D

Mutta vielä sen verran mainittakoon, että voi jessus se Nelli on kiva ratsastaa! Siis joskus kun taas osaan enemmän ja kykenen rentoon ohjastyöskentelyyn paremmin, niin tuolla tammalla haluan ratsastaa enemmänkin. :) Herkkä ja upea liikkeiltään.

Näillä pohdinnoilla on hyvä taas mennä eteenpäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti