Sivut

lauantai 18. tammikuuta 2014

Vaurion valmennus part 2 ja vähän nostalgiaa

Odotettu ja vähän jännitettykin Ville Vaurion uusi vierailu koitti! Tosiaan, ratsunani sydämeni vienyt Maisu.
Ville kysyi heti ensimmäisenä, että mitäs mitäs, nyt on hevonen vaihtunut! Kerroin, että ollaan Maisun kanssa joskus oltu enemmänkin tekemisissä ja että ongelmana meillä on jäykkyydet ja takajalkojen aktiivisuuden puuttuminen.



Oltiin siinä kentällä jo lämpätty vähä valmiiks ja jatkettiin vielä kevyessä ravissa molempiin suuntiin. Maisu ei mielellään aseta vasemmalle (ainakaan mun kanssa). Oikealle on parempi, mutta kaula taipuu välillä jopa liikaa.



Tälläkin kertaa huomio keskittyi näihin mun häslääviin pikku kätösiin. Ensinnäkin, ULKO-OHJA! Kun pyydän asetusta, saatan alkaa vääntämään ja kääntämään ulkokättä millon mihinkin suuntaan. Stabiloitiin oikeanpuoleinen ulko-ohja jalustinhihnan pätkällä, ja niin alkoi Maisukin vähän helpommin asettua vasemmalle. 

Tehtiin paljon hevosta jumppaavia tehtäviä, kuten avotaivutusta ja väistöjä. Väistöt meillä meni nyt sitten ihan metsään, kun keskityin niin paljon siihen omaan käteen. Toisaalta taas avotaivutus meni yllättävän hyvin! :D Olen vammainen. 

Mmmitä mun jalat tekee? ps. tässä piti tapahtua väistöä.


Mulle sai taas vähän huutaa. Enemmän napakkuutta!!!! Villen (lopulta kuitenkin keksitty) 9-vuotias pikku-siskokin ratsastaa kuulemma päättäväisemmin kuin minä :D Voih. Siis mun ongelmahan on se, että mä kyseenalaistan kokoajan itseni. Joten kyllä sillon se hevonenkin mut kyseenalaistaa. 


Silloin kun aletaan oikeasti korjaamaan jotain yhtä asiaa, joka kerta leviää koko muu pakka. Tällä kertaa ehkä lähinnä jalat. Lepatti jotenki ihan minne sattu.


Mutta miten tyytyväinen olinkaan Maisuun <3 Sain paljon onnistumisen kokemuksia ja se, miten poni vastaili lopulta mun pyytöihin paljon kuuliaisemmin, teki syvän vaikutuksen. Kiitos ja kumarrus Villelle! :) 

Tässä on muuten video meistä 10 kk sitten :D


Ainakin mun jalka on pidentynyt vähän ;) Olen päässyt myös tosta takanojasta eroon ja kehittänyt ihan hyvän keskivartalon kannatuksen. Myöskin istunta on suoristunut ja vasemman jalan kierous parantunut. Vielä on pitkä matka, mutta eteenpäin mennään.

Voi kun taas sais vähän videota, niin vois vähä kauhistua! :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti