Sivut

torstai 27. helmikuuta 2014

No niitä kuvia ja videota sitten!

Tervetuloa seuraamaan omien virheiden ylitarkkaa syynäämistä! Nyt nostetaan kissa pöydälle ja nauretaan ja osoitellaa kaikki yhdessä sormella! :D

No eiii... No okei ehkä vähän! Koska ei tää homma muuten mee eteenpäin! Ihanaa kun saa taas kuvaa ja viedota siitä, että miten se oikeesti menee. Koska sitä kautta osaan parhaiten korjata omaa ratsastusta.

Oon todennu, että jos sitä vaan ratsastelee sillä samalla rutiinilla ja meingillä, niin sitä jotenkin alkaa valumaan niille tietyille mukavuusalueille. Eli mun pitäisi vähän enemmän suunnitella sitä, että mitä aijoin tehdä. Koska jo se, että tiedän itse määrätietoisesti mitä haluan, auttaa jo aika paljon siihen, miten saan ponin kulkemaan.

Laadukasta.

Tänään oli vähän tälläinen diipadaapa-ratsastelu. Kyllä mä yritin vähän vaatia, mutta en kuvista päätellen tarpeeksi tai ainakaan riittävän johdonmukaisesti. Tein vähän taivutuksia, mutten läheskään niin hyvin, että pohje olisi oikeasti läpi.

Nyt joku voi ajatella, että kyllpä se on nyt taas ankara itselleen, että eikö se voisi vaan nauttia siitä ratsastamisesta? Noh, siis kyllä mä siitä nautin. Mutta tällä hetkellä koen sen jotenkin itsekkääksi ajatteluksi, että se olisi ihan sama miten ratsastan, kunhan se on kivaa. 

Oli se miten kivaa mun mielestä tahansa, huomaa se poni-raukka ne mun virheet siltikin. Ei ne virheet katoa, vaikka mä kuinka iloisena ratsastelisin. Siksi on ihan jopa suotavaa, että jos MINÄ olen se, joka pääsääntöisesti tuota ponia ratsastaa, niin eikö se ole ihan reilua, että mä ratsastan niin, että siitä liikkumisesta tulee kivaa myös Maisulle?

Mä olen jo aikoja sitten päättänyt, ettei musta tule ikinä puska-putte-maasto-mopoilijaa. Olen tavoitteellinen ratsastaja. PISTE. 

No mikä siinä sitten on, että tiedän aika hyvin MITEN pitäisi ratsastaa, mutta en vaan aina kykene toteuttamaan kaikkea silloin kun olen sielä selässä? 

1)
 Aivoni ei vielä kykene suorittamaan montaa vaativaa UUTTA liikesarjaa samanaikaisesti. huom! ne toistot, koska varsinaista ratsastustautaa on vasta puolitoista vuotta.

2)
 En osaa vaatia. Tai no joo, osaisin vaatia, mutta pelkään, että se miten vaadin on väärin. (onkohan mun varpaat oikeessa suunnassa ja jalka rento? jäinköhän vetämään sittenkin liikaa sisäohjasta? yms.)

3)
 en vaan osaa. Vielä.

Ja niin, tässä ei ole kyse mistään angstista, vaan täysistä faktoista. Se nyt vaan menee niin, että minä olen se joka nämä asiat tulee sisäistämään ja oppimaan, eikä kukaan mun puolesta. Joko teen tosissanni töitä sen oppimisen eteen, tai sitten en. 


Tässä kohtaa olisi voinut ottaa niitä ohjia vähän lyhyemmälle.



Yritetään leikkiä avotaivutusta.


Välillä tollasta takanojaa havaittavissa?



Laitetaan käsi ja jalka alas.

Ratsastetaan kulmat.

KäDeT?!?!?

Hyvin alko :D Jatketaan...

Vatsalihakset?


voisin kyllä istua vähän edempänä satulassa. Ei ihan osu tuo olkapää, lonkka ja kantapää linja.


Tästä ulkokädestä on puhuttu!





Missä vatsalihakset?

katse niskassa. EI!

Istunta näyttä tässä kohtaa ihan hyvältä!



On tässä vielä tosi monta asiaa, jotka ei soi yhteen. Yksi iso asia tasapainosen istunnan rinnalla, pitäisi olla ne selkeät ja nopeat avut. Mun kädestä toivoisin vakaampaa, mutta elävämpää.

Oon alkanut ymmärtää sen, mitä tarkoittaa kun käy selässä koko ajan keskustelua hevosen kanssa, mutta tähän pitäisi päästä vielä syvemmin sisälle. 

Tässä vielä video. Ihan kauheeta taas! NOI KÄDET! Vispaa vispaa :D hihi. Mut poni <3 Se on niin liikkis.


Ja vielä ponin liikkumisesta: mun alla se liikkuu tosi selkeesti etupainoisena ja takakorkeena. Joten sille pitäisi alkaa saada omaa voimaa sinne taakse. Tähän kohtaan ne esteet olisi just passeli.

Rakennekuva tältä päivältä.


Tästä kuvasta näkee mun mielestä tosi selvästi, että edessä on lihaksia, mutta takana ei. Tää tietysti vaikuttaa myös siihen, miten hyvin poni jaksaa tehdä töitä takajaloilla (varsinkin kun selässä on vielä hieman epävakaa ratsastaja). Myöskin paino saisi pikkiriikkisen pudota.

Karvanvaihto tekee ponista kyllä niin miljoonan kirjavan :D Ehkä sieltä vielä kuoriutuu semmoinen tasaisempi hiirakko.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti