Sivut

maanantai 3. helmikuuta 2014

Juoksutuksen harjoittelua

Aloitettiin yhteinen taipaleemme juoksutuksella. Mulla ei oikeastaan juurikaan ole edes kunnolla kokemusta juoksuttamisesta, mutta ajattelin sen tekevän ponille hyvää. Jotenkin kävisi järkeen, että hevosen tekee hyvää liikkua välillä ilman, että ratsastajan paino on selässä häiritsemässä. 

Tänään pyysin ponia liikkumaan hyvällä tahdilla kaikissa askellajeissa. Yllättävän hyvin se juoksuttaminen jopa sujui, ja yhdistelin oppeja, joita olin saanut meidän tallin opettajilta, sekä Mia Kytölältä. Mua kiinnostaa etenkin juuri se oman kehon käyttäminen hevosen ohjaamiseen. Suosittelen tutustumaan Hevostaitoliiton ja LK-valmennuksen sivuihin! Sivuilla on myös *kröhöm*, minun ottamiani kuvia ja sarjakuva, jota alan kuukausittain piirtämään.



No mutta niin, osasin jotain ja poni alkoi liikkua jo ihan kivasti liinan päässä. Se alkoi venyttää selkäänsä ravissa, viemällä pään maata kohti. Siirtymiset laukan ja ravin välillä sujui tosi hyvin, mutta jostain syystä Maisu ei ollut kuulevinaan mun käynti pyyntöjä!! Tuli vähän kyseenalaistettu olo. 

Nousin vielä noin vartiksi selkään tekemään siirtymisiä selästä käsin. Olispa ollut ihanaa, että joku olis voinut kuvata tän ratsastusosuuden, koska tuli heti sellainen olo, että ai kamala kun mä häiritsen tätä eläintä!!! 

Näyttää niin kaikkensa antaneelta <3


Tärkein tavoite Maisun kanssa on tällä hetkellä se, että se löytäisi liikkumisen ilon. Aion tässä lähiaikoina hierotuttaa sen muutamaan kertaan, jotta jumit pääsisi kunnolla aukeamaan.
Mums
Eiköhän tämä mun ratsastustaitokin ala taas kehittyä kun pääseen useammin, kuin kerran viikossa selkään! Haluisin niiin kovasti päästä pörheltämään hirveen kovaa jonnekin pellolle! Ja muutenkin maastoilemaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti