Sivut

keskiviikko 6. elokuuta 2014

Pyörössä ratsastusta

iiiks! Mä oon vaan taas niin ilonen tosta ponista :) Vaikka se näyttää niin nyreetä naamaa mulle ku haen sen laitumelta, niin silti se tekee tosi mielellään näköjään töitä! 

Oliks tää jo tässä?


Muutama päivä sitten ratsastelin sen pyörössä juokusttamisen jälkeen. Olipa se kiva. En nyt oikeastaan siltä ihmeempiä vaatinut. Edelleen tuntuu, että harjoittelen niin paljon omaa vartalon käyttöä. 



Varusteet oli taas ihan kohdallaan. Ainakin kypärä on aina päässä :) 

Pitäisi opetella jokaisella kerralla kun pyytää ponia kääntymään, tehdä valmistelu kunnolla ja ratsataa käännös. Välillä oletan että asiat tapahtuu itsestään ja poni vaan kääntyy ja taipuu, mutta jotta se oikeasti taipuisi käännöksissä on käytettävä paljon enemmän pohkeita ja istuntaa. Välillä tulee nytkin todella hyviä käännöksiä!



Me ollaan kyllä niin perusasioiden äärellä, mutta mun mielestä tehdään nyt juuri niitä asioita mitä kuuluu. Mitään muuta ei voi saavuttaa tai oppia, ellei perusasiat suju. Nyt on keskitytty siihen, että poni on rento ja luottaa käteen (ja olen opetellut sen rennon käden!). Seuraavaksi lähdetään enemmän taivuttelemaan ja parantamaan reagointikykyä. 




Yritän olla kokoajan rehellinen itselleni. Käsi on vielä ajoittain kova, etenkin silloin kun istunta ei pysy mukana. Myöskin katse on hyvin usein nauliintuneena ponin niskaan, ihan kun se siitä johonkin lentoon lähtis? :D KATSE YLÖS AKKA!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti